Welcome to Wellspring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Working Hours
Monday - Friday 09:00AM - 17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED
From Our Gallery
Top

USA: Vége a vakcinagyártók felelőtlenségének…..

EGÉSZSÉGET MINDENKINEK / Hírek  / COVID  / USA: Vége a vakcinagyártók felelőtlenségének…..

USA: Vége a vakcinagyártók felelőtlenségének…..

 

“30 törvényhozó támogatja a törvényjavaslatot a vakcinagyártók felelősség-védelmének megszüntetése érdekében.
Az „End the Vaccine Carveout Act” (Az oltóanyag-mentesség megszüntetéséről szóló törvény) megszüntetné a CDC gyermekkori oltási ütemtervében felsorolt oltóanyagokból eredő sérülésekkel kapcsolatos széles körű felelősségbiztosítást.”
Írta: Brenda Baletti, Ph.D.
2024. SZEPTEMBER 30.
“Az Egyesült Államok képviselőházában a múlt hét végén benyújtott törvényjavaslat megszüntetné a kongresszus által a vakcinagyártóknak a gyermekkori vakcinasérülésekről szóló 1986. évi törvény alapján biztosított felelősségi védelmet.
Harminc republikánus törvényhozó csatlakozott a HR 9828. számú https://www.congress.gov/bill/118th-congress/house-bill/9828, „End the Vaccine Carveout Act
(Az oltóanyag-mentesség megszüntetéséről szóló törvény) nevű képviselőházi törvényjavaslat társszponzoraihoz.

A törvényjavaslat megszüntetné a Centers for Disease Control and Prevention (CDC) gyermekkori immunizálási menetrendjében felsorolt oltóanyagokból eredő sérülésekkel kapcsolatos széles körű felelősségbiztosítást. https://childrenshealthdefense.org/wp-content/uploads/GOSAR-vaccine-bill-text.pdf

A … vakcinagyártók bűnöző vállalkozások, amelyek az elmúlt évtizedben több tízmilliárdos büntetőjogi szankciókat fizettek” – mondta a Children’s Health Defense (CHD) alapítója és távozó elnöke, Robert F. Kennedy Jr. a törvényjavaslatról szóló nyilatkozatában.
Kennedy, aki régóta támogatja a vakcinagyártók felelőtlenségének megszüntetését, hozzátette:
Azzal, hogy az 1986-os törvény felmentette őket a gondatlanság miatti felelősség alól, minden ösztönzést megszüntetett e vállalatok számára a biztonságos termékek előállítására. Ha biztonságos és hatékony oltóanyagokat akarunk, meg kell szüntetnünk a felelősség elleni pajzsot”.
A CHD, a React19 és az American Family Project szintén támogatta a törvényjavaslat kidolgozását – áll a sajtóközleményben.
A REACT19 alapítója, Brianne Dressen, aki az AstraZeneca klinikai kísérletében önkéntesként szenvedett el egy bénító COVID-19 vakcinasérülést, az X-en, korábban Twitteren közzétett bejegyzésében jelentette be a törvényjavaslatot és annak társszponzorait. „A károsultaknak már régóta esedékes egy ténylegesen működő kártérítési eljárás, és itt az ideje, hogy a gyógyszergyártók állják a számlát” – mondta.
Az 1986-os törvény óta működő bonyolult “látszat-kártalanítási” program
❗️A Kongresszus 1986-ban elfogadta a nemzeti gyermekkori vakcinasérülésekről szóló törvényt, hogy foglalkozzon a vakcinák kockázataival – amelyeknek a Kongresszus és a vakcinagyártók is elismerték, hogy „elkerülhetetlen” mellékhatásaik vannak. A törvény egy „hiba nélküli” rendszert hozott létre, amelynek értelmében a gyártók beperlése helyett az oltóanyagok által megsérült személyek a Nemzeti Vakcinasérülés-kompenzációs Programhoz (VICP) nyújthatnak be keresetet, amely elbírálja a követeléseket. A VICP célja az volt, hogy megóvja az oltóanyaggyártókat az őket csődbe juttató perektől, miközben biztosítja, hogy a sérülések áldozatai számára egyszerű, nem vitatott és igazságos utat biztosít a kártérítéshez.
A programot a vakcinagyártók által a programba bevont minden egyes vakcina után fizetett, dózisonként 75 centes adóból finanszírozzák.
Az Egyesült Államok Egészségügyi és Emberi Szolgálatok Minisztériuma kezeli a VICP-t, amelyet „vakcinabíróságnak” is neveznek.
A bíróság által kinevezett „speciális mesterek” – általában olyan ügyvédek, akik korábban az amerikai kormányt képviselték – kezelik és döntik el az egyes kereseteket.
Az eljárás sokkal informálisabb, mint egy tipikus bírósági tárgyalás. Nincs bíró vagy esküdtszék, és a bizonyítás, a polgári eljárás és a felfedezés szabályai nem alkalmazandók.
A gyakorlatban a VICP-n keresztül történő kártalanításhoz jutás közismerten nehézkes volt.
A kritikusok szerint a program inkább a kormányhivatalok és a vállalatok védelmét szolgálja, mintsem az oltott gyermekek egészségét.
A CHD vezérigazgatója, Mary Holland szerint az 1986-os gyermekkori vakcinasérülésekről szóló törvény gyakorlatilag úgy hagyta a szülőket és a vakcinák által károsított gyermekeket, hogy nem volt érdemi módja a kártérítésnek, miközben a vakcinagyártóknak szabad utat adott.
☝️„Több mint 35 éven keresztül a kormány által ajánlott vakcinák által megsérült és meghalt gyermekek szülei nem kaptak érdemi jogorvoslatot – csak egy bonyolult, látszat kártérítési programot, amely a gyászoló családokat a kormány ellen fordítja, miközben a Big Pharma nem visel felelősséget” – mondta.
„Ugyanebben az időszakban a gyermekek krónikus egészségügyi problémái – autizmus, ADHD [figyelemhiányos/hiperaktivitási zavar], súlyos allergiák, asztma – az egekbe szöktek” – mondta Holland.
Bizonyos esetekben azok az emberek, akik elégedetlenek a VICP-ben az ügyük kimenetelével, vagy akik nem kapnak időben döntést, beperelhetik a gyártót korlátozott kereseti okok, például csalás miatt – mint ahogyan ez a helyzet a több mint 200 gardasil-sérülési per közül sok esetben, amelyeket jelenleg a Merck ellen a szövetségi bíróságon vitatnak.
Különleges védelem a COVID gyógyszergyártók számára
A sürgősségi felhasználási engedély (EUA) alapján beadott vakcinák, mint például a COVID-19 mRNS vakcinák, nem tartoznak a VICP hatálya alá.
Ehelyett a COVID-19 vakcinák gyártóit minden felelősségtől megvédi a PREP (Public Readiness and Emergency Preparedness) törvény, amely a vakcinák, gyógyszerek és orvostechnikai eszközök gyártóit teljes felelősségmentességet biztosít a közegészségügyi vagy nemzetbiztonsági fenyegetés kezelésére használt „ellenintézkedésekből” eredő sérülésekkel kapcsolatos felelősség alól.
A PREP-törvény előírja, hogy az ilyen „ellenintézkedések” az ellenintézkedésekkel kapcsolatos sérülések kompenzációs programjának (Countermeasures Injury Compensation Program, CICP) hatálya alá tartoznak.
Bár az FDA teljes mértékben engedélyezte a Pfizer és a Moderna COVID-19 vakcinák 12 éves és annál idősebb korosztály számára készült változatait, nem világos, hogy a teljes mértékben engedélyezett formulákat alkalmazzák-e, vagy egyesek még mindig EUA formulákat kapnak. A csecsemők és a 6 hónapos és 11 éves kor közötti gyermekek COVID-19 vakcináit még nem engedélyezték teljes mértékben – azonban a gyermekkori oltási ütemtervbe felvették őket. Mégis, minden COVID-19 vakcinasérülés – függetlenül attól, hogy teljes körűen engedélyezett vagy EUA-készítményből származik – továbbra is csak a CICP-n keresztül biztosított.
A COVID-19 vakcina által megsérült több tízezer ember számára azonban a programon keresztül történő kártérítés szinte lehetetlennek bizonyult.
A CICP eddig csak 16, a COVID-19 vakcina okozta sérülésekkel kapcsolatos kártérítési igényt fizetett ki, összesen 425 301,55 USD értékben.
Egy kifizetés kivételével valamennyi kárigény 8 962 USD vagy annál kevesebb kártérítést eredményezett.
A Pfizer és a Moderna COVID-19 vakcinákat az Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatala (FDA) teljes mértékben jóváhagyta a 12 éves és annál idősebb korosztály számára, azonban ezek a vakcinák contin , és a gyermekkori menetrendbe felvéve még mindig nem is szerepelnek a VICP eljárásában.
 
A világjárvány idején a Pfizer és a Moderna a COVID-19 mRNS-vakcinákból a történelem legnagyobb gyógyszerprofitját termelte.
A Pfizer 2021-ben 37 milliárd dollárt, 2023-ban pedig valamivel többet keresett csak a COVID-19 vakcinából.
A Moderna 2021-ben több mint 18 milliárd, 2022-ben pedig 19 milliárd dollár nyereséget termelt.
A Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS) legfrissebb adatai szerint 2020. december 14. és 2024. augusztus 30. között összesen 1 602 516, a COVID-19 vakcinával kapcsolatos nemkívánatos eseményt jelentettek a VAERS-nek, köztük 37 390 halálesetet. 311 544 súlyos sérülést jelentettek.
A kutatások azt is mutatják, hogy a VAERS általában alulbecsüli az oltás okozta sérüléseket.
A legtöbb ember nem jelenti a VAERS-nek az oltás okozta sérüléseket.
A kutatások azt is kimutatták, hogy sok VAERS-jelentést nem átlátható okokból késleltetnek vagy törölnek a nyilvánosság elől.
Jelenleg több perben is vitatják a PREP-törvény alkotmányosságát, mások pedig jogi érveket hoztak fel arra vonatkozóan, hogy a PREP-törvény bizonyos esetekben nem alkalmazható.
A közelmúltban azonban számos ilyen ügyet elutasítottak az állami és szövetségi bíróságokon.
A múlt héten, miután a nevadai legfelsőbb bíróság elutasította a PREP-törvény hatálya alá tartozó remdesivir gyógyszer által megsérült férfi ellen indított pert, Kim Mack Rosenberg, a CHD általános jogtanácsosa a The Defender című lapnak elmondta, hogy a döntés rávilágított arra, hogy „szükségünk van jogalkotási lépésekre, hogy visszafordítsuk az olyan törvények által okozott károkat, mint a PREP és az 1986-os nemzeti gyermekkori vakcinasérülésekről szóló törvény”.
Mit fog tenni a „sürgősen szükséges” jogszabály
Holland szerint a „sürgősen szükség van” az oltóanyag-termékfelelősség alóli mentesség megszüntetéséről szóló törvényre:
 
„Ez a jogszabály segít majd véget vetni a Big Pharma uralmának a kormányzat felett.
Az 1986-os Nemzeti Gyermekkori Oltási Sérülésekről szóló törvény korrupt köz- és magánszféra közötti partnerség elnyomta a tudományt, a családok ellen fordította a paklit, felforgatta a fékek és ellensúlyok demokratikus piacát, és megszüntette az állampolgárok esküdtszéki tárgyaláshoz való jogát.
„Az amerikaiak jobbat érdemelnek.”
A törvényjavaslat azt javasolja, hogy a vakcinával károsult személyek számára ne legyen kötelező kártérítést kérni a vakcinabíróságon.
A törvény értelmében a vakcina által megsérült személy polgári peres eljárást indíthatna a vakcinagyártó ellen, és kártérítést kérhetne a VICP-n keresztül vagy mindkettőn keresztül.
Ha azonban egy személynek kártérítést ítélnek meg a polgári bíróságon, többé nem lesz jogosult a VICP-n keresztül kártérítésre.
Az 1986-os törvény a sérülés miatti kártérítés igénylésére vonatkozó elévülési időt is rövidre szabta, a halálesetet vagy a sérülést követő két, illetve három évre.
Azonban gyakran ennél hosszabb időbe telik, mire az emberek rájönnek, hogy egy vakcina okozta a sérülésüket vagy betegségüket.
A javasolt törvény lehetővé tenné, hogy a program 1988-as hatályba lépése óta megsérültek pert indítsanak.
Végül a törvényjavaslat megszüntetné a COVID-19 oltóanyaggal kapcsolatos felelősség alóli védelmet, lehetővé téve az oltás által megsérült embereknek, hogy bíróságon pereljék az oltóanyag-gyártókat.
„A COVID-19 vakcinákat oltóanyagként és nem „ellenintézkedésként” kell újrafogalmazni, hogy a PREP-törvény felelősségi korlátozása többé ne legyen érvényes” – áll a törvényjavaslatot indokoló fehér könyvben.”

 

 

Anikó Szalai

No Comments

Post a Comment